Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lesley en Sylvana - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lesley en Sylvana - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd!

Door: Sylvana

Blijf op de hoogte en volg Lesley en Sylvana

04 November 2013 | Australië, Sydney

G'day mates!

Jeetje wat is het alweer lang geleden dat we jullie via onze blog een update hebben gegeven hoe het met ons gaat. Zoals jullie wel kunnen raden hebben we het erg druk gehad met werken en leuke dingen! Ik ga even in vogelvlucht door alles wat we de afgelopen tijd hebben gedaan..

Sinds onze laatste update - op 15 september - hebben we redelijk veel gedaan. k zal maar even beginnen met het belangrijkste nieuws: we hebben onze reis voor 75% geboekt! Alle tours zijn geboekt, de meeste hostels/hotels en niet te vergeten.. onze Camper. Ja, je leest het goed EEN CAMPER! Wie een uitgereid verslag wil van onze reis moet maar even een mailtje sturen, want Lesley is druk bezig met het in elkaar zetten van een document (met foto's en al) van wat we, wanneer gaan doen. We hebben er zoveel zin in!!!!

Dan nu het verslag van onze weekendjes. Het weekend van 21/22 september heb ik heerlijk met een stel andere meiden op het strand gelegen bij Watson's Bay. Tenminste, dat was het plan, maar dat strand vonden we niet zo leuk dus zijn we doorgelopen naar Palm Cove, ook heerlijk. Het weer is hier redelijk onstabiel; het kan de ene dag 33 graden zijn en de volgende dag 19. Heel vreemd..

Het weekend van 28/29 september zijn we uitgenodigd om samen met een collega en haar vrienden en familie haar verjaardag te vieren. We hebben gegeten bij Crinitis, een heerlijk italiaans restaurant met pizza's van een meter lang! Om half 9 was er zoals gebruikelijk vuurwerk in Darling Harbour, waar wij echt een PRACHTIG uitzicht op hadden vanuit het restaurant. Het was een super leuke avond, maar we moesten weer vroeg naar huis want ik moest de volgende ochtend heel vroeg werken en we gingen daarna Whale Watchen! Niet teveel drank dus, maar rustig aan gedaan. De volgende dag, na mijn ontbijtshift fdoor naar Circular Quay, waar we werden opgewacht door een flinke boot voor onze tour. We hebben Walvissen en dolfijnen gezien! We hebben geprobeerd goede foto's te maken, maar het blijkt lastig.. We hebben weinig sprongen gezien, maar wel veel staarten en spuitend water! Het was een geweldige ervaring, dat zeker!

5 oktober zijn Les en ik naar Taronga Zoo geweest. Een hele grote dierentuin! Eerst met de boot het water over, dan in een gondeltje naar de hoofdingang en lekker struinen en foto's maken. Een heerlijke dag gehad met z'n tweetjes. Zondag met de meiden naar de Chinese Gardens of Friendship geweest, mooie foto's gemaakt, maar we stonden zo weer buiten, want het was wel een beetje klein!

Het weekend daarna waren de Night Noodle Markets in Hyde Park, dus hop hop erheen. We hebben met een groepje vrienden de kraampjes afgestruind en uiteindelijk een goed tentje gevonden om wat te eten te scoren. Heerlijk! we hebben prachtig onder de sterren gegeten (samen met een paar duizend andere mensen) lekker gelachen en gekletst.

Het weekend daarop - we zijn nu alweer bij 19/20 okt - Ben ik samen met twee andere meiden op pad gegaan naar Luna Park, een soort kermis die er altijd staat. Om daar te komen moet je over de Harbour Bridge lopen en dat was natuurlijk ook heel gaaf! Mooie foto's kunnen maken vanaf de brug. Luna Park stelde niet zoveel voor, maar dat had ik al gehoord. Ik heb voor het eerst in zo'n 15 jaar weer suikerspin gegeten en een slush. Daarna was ik natuurlijk misselijk, maar het was wel lekker!! We hebben wat gekke foto's gemaakt in een lachspiegel en toen weer terug. Die brug is wel lang hoor als je er twee keer overheen moet lopen...

Vorig weekend (26/27 okt) heb ik het evenement Sculpture by the Sea bezocht. Dat houdt in dat er allerlei kunstvoorwerpen tentoon worden gesteld langs de beroemde Coastal Walk va Bondi tot Bronte Beach. We hebeben heel wat rare kunstwerken gezien, maar het was een mooie wandeling! We hebben heel wat afgelachen. Lisanne en ik hadden onze gympies aan, dus over het strand wandelen was al niet makkelijk (als je tenminste geen kilo zand in je schoenen wilt), dus wij liepen nogal raar. Lisanne besloot even een foto te maken, gaat door haar knieeen en valt zo achterover. Conclusie: over zat zand. Ik kwam niet meer bij van het lanchen. Dat rare loopje was dus niet meer nodig... Op zondag ben ik met de meiden maar wat gaan shoppen, want geld moet rollen!

Afgelopen weekend heb ik een wijn trip gedaan. Samen met 4 andere meiden zijn we naar de Hunter Valley gereden met een kein tour busje. De Hunter Valley is één van de meest bekende wijnregio's uit deze streek en staat bekend om zijn uitstekende Shiraz. We hebben aardig wat wijntjes geproeft, maar ik was niet echt onder de indruk (te hoge verwachtingen?) en ik heb dus ook niets gekocht. Als ik een fles wijn van 20-40 dollar koop, moet íe ook wel echt fantastisch zijn en ik vond het het geld gewoon niet waard. De tour zelf was fantastisch! Veel gelachen en gekletst en aan het eind zelfs nog wilde kangoeroe's gezien! Ik heb ze op film!!!! Een aantal hadden Joey's (baby kangoeroe's) echt super om te zien. Is toch anders dan in de dierentuin.

Nou, nog even een klein stukje over stage & werk. Lesley is ondertussen verplaatst naar een ander hotel. Het hotel is een stuk kleiner, maar hij heeft het des te drukker. Het is een ander systeem en hij moet veel meer met de hand doen. Een goede ervaring dus en het staat goed op zijn CV. Hij werkt standaard 3 dagen in de week van 12 uur en ook nog eens een extra dag bij het andere hotel, dus druk druk druk! Wel leuk om te vermelden is dat we vanuit 8Hotels een event hebben gehad waarbij per kwartaal een aantal mensen worden genomineerd voor hun uitstekende prestaties. Iedere collega mag iemand nomineren, zolang de reden maar wordt vermeldt. Lesley had 4, ja VIER(!!!) nominaties!! Wat was ik trots!!!! Ik had er ook 1. :) Super leuk natuurlijk en ook weer goed op ons CV!

Ohja, nog een leuke vermelding: ik heb promotie gemaakt bij Hotel 1888. Ik ben nu Teamleader wat inhoudt dat ik de zaken op orde moet houden als de supervisor er niet is. Nog zo'n mooi compliment! Daarnaast is Hotel 1888 nu de nummer 1 op TripAdvisor van alle Sydney hotels! Een top prestatie voor een hotel wat pas net 4 maanden open is!

Op stage is het druk. Ohja en druk, en nog eens druk. Veel werken, lange dagen, nog meer extra werken en soms raad eens? Ja, nog meer extra werken. Ik heb het zeker naar mijn zin en we houden ons doel voor ogen, maar soms..... Nou goed, geen geklaag. :) Ik heb ondertussen als zo'n 5 mensen van een nieuwe baan/stage voorzien en ik regel al het papierwerk. Mijn school project loopt wat achter op schema, dus daar ga ik de aankomende weken keihard aan werken, want het aftellen is begonnen..

Nog 5 weken stage, daarna 3 weken full full time werken bij 1888 en dan zijn Martin en Sylvia al hier! Dan is het New Years Eve, en dan gaat het echt Down Under avontuur van start. Wij hebben er in ieder geval zin in.

Het was een lang verhaal hahaha, maar u ben ik weer klaar.

We missen jullie, maar het duurt niet lang meer.. Nog 3,5 maand en dan staan we weer met beide benen op Nederlandse bodem. Nu nog even lekker genieten hier, want de tijd vliegt zo snel!!!

Tot de volgende update!

Liefs,

Loet en Syl

  • 04 November 2013 - 10:29

    Mo'tje:

    Lieve Les en Syl,

    Wauw wat een complimentvol verslag! ;) Het blijft heerlijk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven! 3,5 maand duurt nog wel lang hoor! We missen jullie!
    Maar jullie gaan een top tijd beleven daar met al die feestdagen! Geniet ervan!

    Liefs dikke kus!

  • 04 November 2013 - 15:45

    Erich Presslinger:

    Wir sind sehr stolz auf Euch und wünschen Euch im neuen Jahr einen wunderbaren Urlaub.
    Bussi Erich ♥

  • 04 November 2013 - 18:11

    Sylvia En Martin:

    Mooi verhaal weer hoor... jullie zijn goed bezig... we zijn echt heel erg trots op jullie. We verheugen ons ook verschrikkelijk op 10 (vertrek datum NL) en 30 december (aankomst datum Sydney)!

    Liefs Sylvia & Martin

  • 04 November 2013 - 18:11

    Sylvia En Martin:

    Mooi verhaal weer hoor... jullie zijn goed bezig... we zijn echt heel erg trots op jullie. We verheugen ons ook verschrikkelijk op 10 (vertrek datum NL) en 30 december (aankomst datum Sydney)!

    Liefs Sylvia & Martin

  • 04 November 2013 - 18:11

    Sylvia En Martin:

    Mooi verhaal weer hoor... jullie zijn goed bezig... we zijn echt heel erg trots op jullie. We verheugen ons ook verschrikkelijk op 10 (vertrek datum NL) en 30 december (aankomst datum Sydney)!

    Liefs Sylvia & Martin

  • 04 November 2013 - 18:11

    Sylvia En Martin:

    Mooi verhaal weer hoor... jullie zijn goed bezig... we zijn echt heel erg trots op jullie. We verheugen ons ook verschrikkelijk op 10 (vertrek datum NL) en 30 december (aankomst datum Sydney)!

    Liefs Sylvia & Martin

  • 04 November 2013 - 18:11

    Sylvia En Martin:

    Mooi verhaal weer hoor... jullie zijn goed bezig... we zijn echt heel erg trots op jullie. We verheugen ons ook verschrikkelijk op 10 (vertrek datum NL) en 30 december (aankomst datum Sydney)!

    Liefs Sylvia & Martin

  • 04 November 2013 - 19:45

    Gerda Keckeis:

    Heerlijk jullie verhaal te lezen ondanks ons wekelijks Skype contact

  • 05 November 2013 - 11:02

    Mara:

    Hoi lievies,

    Wat leuk dat het jullie zo goed afgaat!! Nog ff en ze kunnen jullie niet meer missen down under!! Wel terugkomen hoor!! Hihi
    En wat een mooie foto's, ben erg benieuwd naar de rest!!
    We wachten met smart op meer leuke verhalen en foto's, tot die tijd... Heel veel plezier en succes met de laatste loodjes!!

    Dikke kus Mara

  • 05 November 2013 - 21:19

    Herman En Ineke:

    Hoi allebei. We volgen jullie op de voet hoor, via facebook en natuurlijk de verhalen van jullie ouders. Jullie werken wel heel erg hard hoor maar gelukkig ook nog tijd voor leuke dingen. Heel veel succes nog en geniet van de tijd die je daar hebt!
    Heel veel kusjes en knuffels van Herman en mij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lesley en Sylvana

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7906

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 14 Februari 2013

Australië 2013-2014

Landen bezocht: