4 maanden verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lesley en Sylvana - WaarBenJij.nu 4 maanden verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lesley en Sylvana - WaarBenJij.nu

4 maanden verslag

Door: Sylvana Keckeis

Blijf op de hoogte en volg Lesley en Sylvana

15 September 2013 | Australië, Sydney

Hi allemaal!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat we weer achter de computer zijn gekropen om ons verslag te doen. Het was zelfs zo lang geleden dat het een aantal pogingen heeft gekost om in te loggen.. oeps...

Hier zijn we dan weer, met een verslag van de afgelopen tijd!

Lesley heeft het goed naar zijn zin bij het Diamant hotel. Het is een heel druk hotel en soms erg stressvolle dagen. Hij heeft erg veel gewerkt de afgelopen tijd, maar er zijn ook weken geweest dat hij minder dagen werd ingeroosterd. Lekker natuurlijk, aan de ene kant, maar wij hebben natuurlijk een reis om voor te sparen! Volgende week begint Lesley in een ander hotel: Regent's Court - zeker een google bezoekje waard! Het is een klein hotel met voornamelijk appartementen en dus ook een heel ander soort gast. De shifts zijn 6 of 12 uur, dus ook dat wordt weer hard werken. Bij Regent's Court is het niet ongebruikelijk om alleen verantwoordelijk te zijn voor alles wat er zich afspeelt in het hotel, dus een mooie ervaring erbij voor op zijn CV!

Sylvana heeft het ondertussen ook hartstikke druk op haar stage. Maandag tot vrijdag, van 9 tot 5 zit er niet meer in. De dagen op stage zijn vaak langer, omdat zij haar gewerkte uren bij hotel 1888 - die ze dan dus mist op kantoor - moet inhalen. Aangezien ze bij 1888 graag wat extra handjes hebben, moet ze vaak 2 keer per week een extra ontbijtshift draaien, wat neerkomt op 4 gemiste uren op kantoor. Soms ook nog een extra dienst in het weekend, en dan zit je al gauw op 50-60 uur werken per week!

Naast al het werk, werk, werk hebben we ook nog de tijd gevonden om wat leuke dingen te doen - gelukkig!

Sylvana heeft sinds een maand een nieuwe collega bij 8Hotels. Een Nederlands meisje die hier een Marketing stage doet. We hebben haar wat leuke dingen van Sydney laten zien en we zijn al een paar keer met z'n allen gaan stappen. Niet te vaak natuurlijk, want dan gaat het geld er harder uit dan het weer binnenkomt.... maar het moet wel leuk blijven!

Lesley heeft een verassingsavondje georganiseerd. We zijn een hapje gaan eten en daarna naar de Blue Man Group! Dat was natuurlijk fantastisch! We zaten achterin de zaal, maar konden alles nog steeds goed zien. Het was een avond vol muziek, dans en kleuren en alles met een goed gevoel voor humor!

We zijn ook op een zondag, vraag me even niet meer wanneer precies, naar Bondi Beach geweest met een leuke groep meiden. Kelly (marketing intern) woont in een soort long stay hostel, waar ze natuurlijk veel mensen leert kennen. Zij had ons uitgenodigd en zo lagen we voor het eerst in zwemkleding op het strand! Na lang wikken en wegen hebben we het erop gewaagd en zijn we ook gaan zwemmen! Het was wel koud, maar we hebben het toch maar gedaan! Josh, onze Australische vriend vond ons maar gek. "Veeeeeel te koud!!!!", zei hij!

Sylvana heeft ook een bedrijfsuitje gehad. Lekker samen eten en daarna bowlen. Uiteindelijk, is ze geeindigd op de derde plek!

Toen was het weekend aangebroken dat Tamara (een vriendin van Syl) vanuit Melbourne overkwam naar Sydney. Dat beloofde een druk weekend. Syl had vrijdag vrijgenomen, omdat Tamara donderdag avond al aankwam. Dat vroeg natuurlijk om een klein feestje en dus gingen wij meteen door naar club IVY. Op donderdag is daar gratis entree dus dat kwam mooi uit, of eigenlijk hadden we dat mooi zo gepland. IVY is een super mooie club met een zwembad op de 4e verdieping en ja hoor, donderdag avond was er een poolparty! Super leuke avond gehad en dat was een voorbode voor een fantastisch weekend vol cultuur, fotoshoots, wijntjes en plezier. We hebben een hele dag door Sydney's mooie centrum gelopen en de Harbour Bridge, Opera House en Royal Botanic Gardens gezien. Ook een hop on - hop off tour, de Coastal Walk en het Australian Museum waren onderdeel van het weekend. Zondag waren we natuurlijk erg moe, maar heel voldaan. Tamara heeft het mooiste van Sydney gezien!

Afgelopen weekend was natuurlijk Defqon! Een festival georganiseerd door een Nederlandse organisatie, waardoor wij er gratis naartoe konden. Nu hebben wij zelfs VIP tickets kunnen regelen en daardoor kregen we ook een goodie bag! Het was een super dag, met lekker veel zon (gelukkig hadden we ons ingesmeerd) en gelukkig geen regen, want dat was wel voorspelt.

De tijd gaat zo ongelooflijk snel dat we het amper nog maar kunnen bijhouden. We gaan ons de aankomende weken ook weer bezighouden met het plannen en boeken van onze reis, want ook dat komt sneller en sneller dichterbij. Hier in de buurt zitten verschillende Travel Agents die ons zeker wel kunnen helpen en natuurlijk gaan we, Nederlands als dat we zijn, op koopjes jacht. Eerst maar eens kijken wat ze ons kunnen aanbieden.

Lieve luitjes, dat was het wel weer voor nu. We missen jullie.

Heel veel liefs,

Les & Syl

• 15 September 2013 - 13:42

Opa En Oma Van Veen:

een heel prima verslag ik hoor wel dat jullie je prima vermaken.Wij missen jullie natuurlijk ook
    veel liefs van ons en een dikke pakkert Oma

• 15 September 2013 - 13:56

Jeanette:

Het heeft inderdaad wel even geduurd, mar het verslag is het wachten zeker waard. Klinkt allemaal fantastisch, lekker veel werken, dus lekker verdienen en ook nog hele leuke dingen ondernemen. Ben nog steeds een jaloers, vooral als ik dit lees en jullie prachtige foto's zie. Was het maar niet zo ver weg, dan ging ik elk jaar even naar mijn roots! Geniet jonge lui, ook van de voorbereidingen voor je reis xxx

• 15 September 2013 - 21:11

Sylvia En Martin:

Hoi Lesley en Sylvana,

Dit heeft wel lang geduurd, maar we volgen jullie natuurlijk ook via Facebook, Skype, whatsapp, bellen en wat dis meer zij. Evengoed wel leuk om hier weer wat te lezen. Jullie vermaken jullie uitstekend, ondanks het veel en hard werken. Nog maar tweeëneenhalve maand, en dan begint jullie welverdiende vakantie. We zullen onze planning naar jullie mailen, dan kun je zien wat wij daar gaan doen.

Tot snel op Facebook, Skype, whatsapp of de telefoon!

Liefs Sylvia en Martin

• 15 September 2013 - 21:14

Mo'tje:

Lieverds wat leuk om weer eens zo'n heerlijk verhaal van jullie te lezen! Blijf genieten ;) we missen jullie ook! :(

• 04 November 2013 - 13:56

Oma Und Erich:

Liebe Sylvana und Lesley !
    Vielen Dank für den ausführlichen Bericht. Freut uns, daß Ihr bereits alles für Eure Reise organisiert habt. Ihr werdet sicher unvergessliche Eindrücke mit nach Hause nehmen und die Eltern von Lesley sind sicher auch happy, die Kinder wieder zu sehen. Ich wünsche Euch noch sehr viel Erfolg im Beruf und sehr viel Spaß in Australien, bleibt gesund und gebt auf Euch acht. Wir lieben Euch. Bussi Oma und Erich ♥