Twee maanden verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lesley en Sylvana - WaarBenJij.nu Twee maanden verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lesley en Sylvana - WaarBenJij.nu

Twee maanden verslag

Door: Sylvana

Blijf op de hoogte en volg Lesley en Sylvana

14 Juli 2013 | Australië, Sydney

Jeetje, wat vliegt de tijd!! We zitten hier nu al bijna twee maanden (1 maand en 3 weken om precies te zijn) en we zijn helemaal gewend aan ons nieuwe leventje hier.

Lesley heeft natuurlijk z'n baantje bij het Diamant Hotel en hij gaat helemaal goed daar! Het is natuurlijk wel zwaar, met wisseldiensten en alles in het Engels, maar het gaat hem goed af hoor! Hij is één van de betere medewerkers in het team en vaak kijken collega's hem aan voor antwoorden op hun vragen - dat is nog eens een compliment! De eerste loonsverhoging is ook al een feit en dat levert ons bijna een dollar extra op per gewerkt uur. Niet verkeerd dus! De verhoging heeft vooral te maken met de inflatie/koopkracht, want het is een algemene loonsverhoging voor iedereen. Dat terzijde, we zijn er erg blij mee!

Syl gaat ook lekker op haar stage. Vorige week een gesprek gehad met stagebegeleiders en de aankomende maanden worden druk! Syl gaat helpen met het organiseren van verschillende evenementen om nieuw talent aan te trekken binnen het bedrijf en al die kandidaten moeten natuurlijk gescreend en geselecteerd worden. Ook daarmee mag ze allemaal helpen. Afgelopen vrijdag was het eerste evenement(je) - een staff party om Christmas in July te vieren. Nogal een rare traditie, maar goed.. wel reden voor een feestje! Verder gaat Syl betrokken worden in recruitment en selection en krijgt ze er veel kleine projectjes naast, zoals het schrijven van company policies en andere kleine onderzoekjes. Klinkt goed he?!

Verder gaat het leventje hier zoals overal - wasjes doen, boodschappen, schoonmaken, het hoort er allemaal bij. Als het mooi weer is gaan we er lekker op uit, maar net zo vaak zitten we lekker thuis voor de buis. Heerlijk ons eigen plekje! Zo langzaam aan is ook alles geregeld qua administratie en kunnen we er ook echt van genieten! Zo zijn we al naar Manly geweest en hebben we daar lekker een hele dag gewandeld en hele héle grote spinnen gezien.. zie de foto's. Ook zijn we een dagje naar Bondi Beach geweest. Het was prachtig weer en ook daar mooie foto's gemaakt van de golven. De golven waren echt enorm!!!

Vorige week vrijdag zijn we voor het eerst uit geweest in Club Marquee - een high end club, gevestigd in het pand van het grootste casino in Sydney. Het was een super vette avond en voor een indruk hoe het was verwijs ik graag naar deze link: http://www.youtube.com/watch?v=6jctmkmOVw8

We hebben voor de aankomende tijd in ieder geval gepland om naar de Blue Mountains te gaan zodra Les een keer een heel weekend vrij is. Dan kunnen we met de trein of een gehuurde auto lekker een dagje van 's morgens vroeg tot 's avonds laat van de berglucht genieten en onze wandel outfits uit de kast trekken. We willen ook een nog een whale watching dag tour doen - lekker een dagje op de boot springende walvissen fotograferen! Dat schijnt fantastisch te zijn!! Wel nog even sparen, want dat is een dure grap..

Nou, dat was het wel weer.. Tot de volgende update!

Oh ja, we hebben het op een dealtje gegooid met de buurman - we hebben nu eindelijk normaal internet!! Dus wie met ons wil Skypen, we kunnen nu videobellen!!!!!

Daaaaaag en liefs vanuit Sydney! We missen jullie..

• 14 Juli 2013 - 09:44

Mara:

Heel leuk dat jullie verslag doen, zat er al een beetje op te wachten.
    Ziet er echt goed uit schatjes!! Veel succes en plezier nog! !
    Love you xxxx mara

• 14 Juli 2013 - 10:32

Michael:

Mooi om weer iets te lezen over jullie bijzonder avontuur. Ben blij dat alles goed gaat en jullie het daar zo goed doen. Ben trots op jullie.
    Nog bedankt voor de heli. Wordt nog wel oefenen.
    Kus, pa

• 14 Juli 2013 - 10:46

Gerda Keckeis:

Hi schatjes, leuk weer iets te lezen op waarbenjij.nu. Ja tijd gaat inderdaad heeeeel snel! Zo zie je maar hoe snel je in een totaal andere omgeving je draai kan vinden. Leuke foto's! Kunnen er niet genoeg zijn

• 14 Juli 2013 - 11:57

Jeanette:

Super leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Jullie hebben het helemaal voor elkaar. Goed gedaan! Geniet van elke dag, want de tijd vliegt inderdaad voorbij. xxx

• 14 Juli 2013 - 13:07

Corrie En Andries:

Hallo lieve schatten fijn dat het jullie zo goed gaat de foto's zijn prachtig.
    Opa vindt jullie verslag natuurlijk ook leuk hij is dol op foto's kijken dus hoe meer hoe liever.
    Doeii we kijken uit naar het volgende verslag.heel veel kusjes oma